søndag den 4. maj 2014

Seminarindkaldet for maj 2014

Denne weekends indkald havde jeg ift. VNT set voldsomt meget frem til. Jeg er vild med bål, bålmad og alt sådan noget. Det var noget af det, jeg holdt allermest af, da jeg var spejder.

En gruppe af os tog ud på tur for at plukke urter og planter, som kunne bruges i madlavningen - muligvis var vi lidt længe om det - selvom det nok ikke kunne gøres på kortere tid -, for maden var nærmest færdig, da vi kom tilbage - men det var LÆKKERT! Jeg ville dog gerne have været mere med til selve madlavningen. Hvor fedt det end var at se hvilke typer planter fra den danske natur, man kan bruge i madlavningen... synes jeg det havde været federe, om det havde været mere målrettet, så vi ikke søgte i blinde. Og derudover ville det have været superfedt, hvis vi der havde valgt at gå ud og samle urter og planter, også havde mulighed for at følge resten af undervisningen. Det var lidt som om vi gik ud og fandt planter, kom hjem og så mad blive taget af bålet, spiste, og ryddede op. Men derudover var det rigtig godt!

Ja, nu tog jeg det lidt bagvendt - men synes virkelig det alt i alt var et lækkert indkald lørdag. Fik lavet videre på min stangdukke, som jeg har valgt at færdiggøre hjemme i ro og mag.

Mette havde delt piber ud - og armene og skulderparti er nu skåret ud!

Så flot han bliver!

Der skæres grydebrød fra bålovnen

Brød fra bålovnen.

Produktionen - dog uden suppen, som vist stadig stod og bryggede på bålet. :-)

2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Tak for sidst - noget lækkert mad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak for sidst - det er overraskende som man kan lave noget mad på bål, som er så meget mere end "BARE" et simpelt snobrød. Jeg er fan!

      Slet